Zijn de spaarlampen van IKEA ook echt energiezuinig ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het lijkt maar zo? Natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net als andere spaarlampen verbruiken ze duidelijk minder vermogen voor het zelfde licht, daarmee zijn ze wat licht betreft meer energiezuinig. Wat weinigen vertellen is dat de gewone gloeilamp niet zo energie onzuinig hoeft te zijn als de zelfde ruimte ook verwarmd wordt, omdat ze voor 80% warmte geven die dan ook nuttig is ;) vooral in de winter is het vroeger donker en stoken mensen ook. Natuurlijk is het stoken op gas goedkoper dan op elektra, maar het is niet perse veel energiezuiniger wat wel altijd beweerd wordt.

Het beste antwoord

Ja, anders mogen ze niet als spaarlamp verkocht worden. Ze verbruiken echt veel minder stroom, al gaan ze, als je pech hebt, wel sneller stuk dan spaarlampen van een duurder merk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik wil die vraag wel even beantwoorden. Er is wel degelijk kwaliteitsverschil tussen verschillende merken! Ik kocht dimbare spaarlampen bij de Gamma, geproduceerd door Osram. De eerste ging binnen 1,5 uur stuk, de tweede binnen 2 maanden, de derde hield het zes weken vol. Uiteindelijk heb ik mijn geld teruggekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reaktie.