Waar koop ik een grastrimmer op netstroom?

Ik zoek een grastrimmer voor het bijhouden van grasranden waar de grasmaaier niet bij kan komen. Bijvoorbeeld rond grote sierkeien, langs een gaashek, en een klein stukje waar het gazon glooiend afloopt.

Het moet een trimmer zijn die met messen of scharen werkt, dus niet met zo'n rondzwiepende draad.

En hij moet op netstroom lopen, dus niet op een accu.

Waar kan ik zo'n ding kopen?

Cryofiel
10 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij Intratuin.
Cryofiel
10 jaar geleden
Daar heb ik gezocht, maar niets gevonden dat aan mijn wensen voldoet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bel eens naar ze, ze hebben veel keus, ook op netstroom van Bogena.
Cryofiel
10 jaar geleden
Op hun site kom ik niet verder dan de "kieshulp tuingereedschap":
http://www.intratuin.nl/media/downloads/16274fm1010-kieshulp-tuinger-150x50-lc-c.pdf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zoek je dit allen dan op netstroom:
http://www.gardenabyfonq.nl/product/accu-grasschaar-classiccut-met-telescoopsteel/36680/
(ombouwen is mogelijk) of dit:
http://www.gtmprofessional.com/webshop/tuin-_-park/elaguer/bosmaaiers/1/MB080043N
(kan niet veilig in een kleine lichte plastic variant voor consumenten)
Cryofiel
10 jaar geleden
Die eerste zou in aanmerking komen. Maar hoe moeilijk is ombouwen? Die tweede gaat op benzine, toch? Is veel te veel gedoe. Overigens hoeft het geen loopversie te zijn, een kruipversie mag ook (ik bedoel: zonder lange steel).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel een elektrische 230V versie van die 2e (maar die bestaan voor zover ik weet niet) Om die 1e om te bouwen heb je een sterke adapter nodig, beetje zonde als er al een accu in zit. Als je geluk hebt werkt het met 1 of meerdere laptop voedingen.

Antwoorden (3)

Deze kan je kopen bij de gamma

Toegevoegd na 30 seconden:
ook bij andere doe het zelf zaken trouwens

Toegevoegd na 14 minuten:
hier een van praxis
http://www.praxis.nl/tuin-kerst/tuingereedschap/elektrisch-tuingereedschap/grastrimmers/makita-ur3000-elektrische-grastrimmer-230v/5280458.html
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik zit net te kijken bij Gamma, Karwei, Intratuin, Nijhof enzovoort, maar ik vind ze niet. Kun je een link geven (of een navigatie-aanwijzing als een directe link niet mogelijk is) naar zo'n ding?
Cryofiel
10 jaar geleden
Oei, Praxis was ik vergeten... Maar... het apparaat dat je nu noemt werkt met zo'n zwiepdraad, en ik zoek iets met messen of scharen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bij welkoop kun je ze kopen. Ook bij Mestenmaker in vlagtwedde
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt op internet zoeken met de term 'bosmaaier met snijmes-'
Ze zijn vaak wel duurder
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vergeten wordt vaak dat een bosmaaier een zeer gevaarlijk stuk gereedschap is, alleen redelijk veilig met beschermende kleding, schoenen en een veiligheids bril, terwijl de gewone trimmer met draadje veilig genoeg is voor de hobby.
Deze van Bosch is er één met (kunststof) messen, dus niet met zo'n zwiepdraad.
Volgens mij, is dit wat je zoekt.

http://www.praxis.nl/tuin-kerst/tuingereedschap/elektrisch-tuingereedschap/grastrimmers/bosch-draadloze-kantensnijder-art-23-li/5029847.html

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry, ik `ie nu pas,dat ie draadloos is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een grastrimmer (of bosmaaier) kun je bij diverse webwinkels zoals Coolblue of bij bouwmarkten kopen. De meeste bosmaaiers beschikken over een mes, dus ik zou voor een dergelijk exemplaar gaan. Deze kunnen ook het hogere en taaiere onkruid makkelijk snoeien.