Wat voor een soort hangplant is dit ?

Het is een oude ouderwetste hangplant, we stekken hem steeds.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.5K
Rieneke1
9 jaar geleden
Volgens mij een bonte variant van het vaderplantje, de tradescantia.

Het beste antwoord

Dat moet de Tradescantia fluminensi zijn.

Toegevoegd na 6 minuten:
Oftewel Tradescantia albiflora (fluminensi).
Standplaats: Geen volle zon maar wel veel licht.
Doet het ook op een plaats met minder licht.
De bladtekening van sommige soorten kan mooier zijn wanneer ze zonnig staan, maar dan moet de plant wel voldoende water krijgen.
In de winter de temperatuur best niet onder 10°C laten dalen.

Water: Houd de potgrond vochtig, vooral in de groeiperiode, maar vermijd teveel water

Algemeen: makkelijke plant voor gebruik in hangpotten. Maakt lange uitlopers die makkelijk wortelen wanneer ze in contact komen met aarde (makkelijk te stekken).
Er zijn diverse soorten verkrijgbaar met mooie bladtekeningen.
Z512099
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Als ik het niet dacht! :)
Plusje van mij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Super bedankt, anders had ik het niet gevonden!