is de sundaville winterhard?

moet de sundaville red in de winter naar binnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.6K

Het beste antwoord

De plant heet officieel Mandevilla. Het is geen winterharde plant, dus ja hij moet naar binnen als je hem wilt houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sundaville is een niet winterharde plant. Dit betekent dat je de plant in de herfst, als er kans op nachtvorst is, naar binnen moet halen.
Zorg ervoor dat de potkluit niet te nat is, vanwege de kans op wortelrot. Eventuele lange ranken mag je verwijderen.
Plaats de plant dan op een lichte plek maar zorg dat de temperatuur boven de 10 graden C. is.
De potkluit moet nog net voldoende nat zijn, zorg er dus voor dat je om de week even water geeft. Maar dit is natuurlijk afhankelijk van de standplaats en de temperatuur. Cotroleer dit door de plant af en toe op te tillen.
amc