Wie weet hoe je salpeterstrepen van je glasruit kunt verwijderen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin
4.8K

Antwoorden (3)

Salpeterzuur zit in het metselwerk en als het regent spoelt dat naar beneden op het glas. Op een gegeven moment brandt dat zuur in het glas en dan kunnen mensen wassen wat ze willen, maar dat krijgt u niet meer schoon. Een oplossing is om het glas te polijsten. Als dat niet lukt zal het glas in zijn totaliteit vervangen moeten worden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zou het kunnen proberen met de polish waar je Keramik kookplaten mee polijst en schoonmaakt.Dit produkt laat in principe geen krasjes na.Het is echter wel een "hondenklus" denk ik.

Succes

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze strepen willen er inderdaad niet vanaf. Wel zijn er gespecialiseerde bedrijven die een coating aan kunnen brengen. Is allicht goedkoper dan de ruit te vervangen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Excuses. De link is: www.eigenhuis/VerenigingEigenhuis/Wonen/Veel+gestelde+vragen/Ramen+Kozijnen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
www.eigenhuis.nl/VerenigingEigenHuis/Wonen/OnderhoudWonen/Veel+gestelde.../Ramen+en+kozijnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De coating breng je aan ter voorkoming van aantasting van salpeterzuur. Bij al aangetaste ramen heeft dit geen enkele zin.