Allergie voor stof + stoffig (slaap)kamer!? Wat kan ik hiertegen doen?

Heeft ier iemand andere tips dan stofzuigen en schoonhouden?

Ik verblijf op de zolderkamer en daar is veel stof. Je kan het door de kamer zien vliegen. Stofzuige doe ik heel vaak, maar ik kan dat niet elke dag doen. Ik blijf niezen en als ik wakker wordt heb ik opgezwollen ogen.

En weg gaan van zolder is geen optie want ik slaap op kamers anders zit ik zonder kamer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
8.1K

Antwoorden (8)

Je kunt als extra, naast het stofzuigen, een luchtreiniger kopen. Een luchtreiniger reinigt de lucht van zweefstoffen.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je misschien of dit wordt vergoed door de zorgverzekering?
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
niet, als je alleen het basispakket hebt. heb je een aanvullende verzekering, sla dan de polisvoorwaarden er eens op na, of bel met je verzekering. overigens zijn luchtreinigers niet extreem duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ daarmee help je mij ook goed:)
Synthetisch beddengoed, syn. vloerbedekking of laminaat, zoveel mogelijk je zolderkamer stoffen.. En als het echt niet anders kan, niet op een zolderkamer gaan wonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naden en kieren dicht kitten..
Veel ventileren. Geen tapijt geen gordijnen . Maar rolgordijnen.
Heb je je wel eens laten testen op huisstofmijt allergie? Anders kunnen die speciale hoezen om je beddengoed ook goed helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens een tijdje Allergisan, dat is een homeopatisch middel tegen oa stof allergie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zoontje heeft stofmeidallergie dus moest volgende dingen doen geen planten meer plaatsen in kamer geen knuffels en vinyl neerleggen en de muren helemaal glad stukadoren .Raam op zetten en iedere dag alles met vochtige doekje alles af nemen .Dus kijk hoe die zolders dus heb ingericht hoe meer er inzet hoe meer stof er komt kleding goed in goede gesloten kast legen en zou aan raden om even kontakt te zoeken met je huisarts om test te doen tegen allergie
Heel sterkte en s6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg voor gezonde voeding!!
Regelmatig leven en voldoende bewegen. ( buitenlucht)
Hierdoor wordt je lichaam gezonder en sterker, waardoor je vrijwel geen last meer hebt van je allergie!
In ieder huis is stof, heel veel stof, daar kan je niets aan doen, hooguit het ergste opzuigen.
Op het moment dat je je kleren uit of aan trekt, ontstaat er veel nieuw stof, als je je bed in of uit stapt ook, zelfs als je je sokken uit trekt, een deur dicht doet, langs je behang schuurt, de deur open doet, zelfs je raam dat openstaat, komt er een massa stof van buiten je zolderkamer binnen.
Hoe sterieler je slaapkamer is, hoe gevoeliger zal je voor stof worden.
Omdat je stof overal tegen komt, binnen en buiten.
Zoek de oplossing in je voeding en wat je drinkt.
Ook heeft stress hier invloed op.
Drink regelmatig thee van pepermunt en duizendblad om je sterker te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is wel enig verband tussen voeding en allergieen, maar om nou te beweren dat je door een gezonde levensstijl klachtenvrij kunt worden: helaas pindakaas, was het maar waar. En het verband tussen een sterielere omgeving en het erger worden van gevoeligheid is uit de lucht gegrepen.
Wat heb je op de vloer liggen van je slaapkamer? Ik hoop geen vloerbedekking. Zo wel, dan deze zo spoedig mogelijk verwijderen en laminaat of zeil leggen. Dit is namelijk veel hygiënischer en kun je stofvrij maken met een swifferdoekje en daarna lekker fris dweilen. Bij stofzuigen komt er namelijk aan de achterzijde van de stofzuiger vaak weer stof uit, dus dit a.j.b. zo min mogelijk doen.
Gordijnen verwijderen en b.v. luxaflex neerhangen.
Geen matjes op de vloer of knuffels op de kamer.
Hypoallergeen beddengoed en hoofkussen aanschaffen.
Regelmatig je kamer "stoffen" met een vochtig doekje, dus alle schapjes, kastjes, spulletjes e.d.
En je zou inderdaad zo'n elektrische luchtreiniger aan kunnen schaffen.
Aan en uitkleden in een andere ruimte om stofvorming te voorkomen.
Weet je trouwens zeker dat je klachten (alleen) veroorzaakt worden door stof? Je zou evt. via de huisarts een allergietest kunnen laten doen om uit te zoeken waar je precies allergisch voor bent. Misschien ben je voor meerdere zaken allergisch en dan zul je hier ook iets mee moeten. Je schrijft dat je op kamers zit. Houdt dit in dat je met meerdere personen in dat gebouw woont? Want in dat geval heeft misschien wel één van je medebewoners een beestje op de kamer (ik zeg maar wat), waar je ook allergisch voor kunt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een Miele stofzuiger:
http://www.youtube.com/watch?v=mXA0N0V2uOQ
(ik zocht een andere test waarbij ze 10 stofzuigers vergelijken op deze manier, alleen dan iets serieuzer. Maar de uitslag was hetzelfde. Alleen de Miele blaast schone lucht uit)

Ik heb zelf een andere (best goeie) stofzuiger, maar als ik stofzuig met de tv aan kan ik die daarna weer gaan afstoffen.
Als je even moet sparen voor een Miele, dan zou ik tot die tijd stofzuigen met alle ramen open.

Verder zou je een luchtfilter kunnen neerzetten, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Als je vloerbedekking hebt:
(2e hands) laminaat kan je er zo overheen leggen.