Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bestrijd je oorwurmen binnenshuis?

Ook dit jaar was het weer raak in onze keuken: iedere zomer weten die vervelende kruipertjes zich weer een weg naar binnen te banen... Over de bestrijding van oorwurmen in de tuin is genoeg te vinden, maar hoe kom ik er binnenshuis zo snel mogelijk van af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk hieronder eens op gerelateerde vragen:
•Ik heb oorwormen in huis, en ik wil ze niet vangen, ik wil ze weg! Ze zitten in de kamers van mijn kinderen, niks vochtigs daar dus, tips iemand??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/oorwormen-huis-vangen-weg-kamers.219641

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ze zullen naar binnen komen omdat het buiten te droog is.
Ze gaan namelijk op zoek naar vochtige plekjes. Ze komen vooral binnen op plaatsen waar tegen het huis een composthoop, openhaardhout en bijv. ook veel bloemperken zijn. Ook via dakwerk uit niet goed onderhouden hout kunnen ze binnen komen.
Binnen zullen ze echter geen schade aanrichten en snel uitsterven van uitdroging en honger.
Oorwormen zijn volkomen onschadelijk voor de mens, integendeel, ze ruimen rottend organisch materiaal op en eten kleine insekten zoals bladluis, mijten, rupsen enz.
Ze kruipen het liefst in donkere, klamme schuilplaatsen.
In een lichte,droge of warme plaats houden ze het niet lang uit.
Een goede ventilatie, wat opruimen en het bestrijden van een evtl. vochtprobleem voorkomt oorwormen.
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik sta meteen mond vol tanden :D

Andere antwoorden (1)

in een woord hygiene ,oorwurmen leven van kleinere dieren ,algen en schimmels ,door een algemene hygiene na te streven verwijder je het voedselaanbod ,en het microklimaat waarin ze zich thuis voelen
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding