Hoe bestrijd je oorwurmen binnenshuis?

Ook dit jaar was het weer raak in onze keuken: iedere zomer weten die vervelende kruipertjes zich weer een weg naar binnen te banen... Over de bestrijding van oorwurmen in de tuin is genoeg te vinden, maar hoe kom ik er binnenshuis zo snel mogelijk van af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk hieronder eens op gerelateerde vragen:
•Ik heb oorwormen in huis, en ik wil ze niet vangen, ik wil ze weg! Ze zitten in de kamers van mijn kinderen, niks vochtigs daar dus, tips iemand??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/oorwormen-huis-vangen-weg-kamers.219641

Het beste antwoord

Ze zullen naar binnen komen omdat het buiten te droog is.
Ze gaan namelijk op zoek naar vochtige plekjes. Ze komen vooral binnen op plaatsen waar tegen het huis een composthoop, openhaardhout en bijv. ook veel bloemperken zijn. Ook via dakwerk uit niet goed onderhouden hout kunnen ze binnen komen.
Binnen zullen ze echter geen schade aanrichten en snel uitsterven van uitdroging en honger.
Oorwormen zijn volkomen onschadelijk voor de mens, integendeel, ze ruimen rottend organisch materiaal op en eten kleine insekten zoals bladluis, mijten, rupsen enz.
Ze kruipen het liefst in donkere, klamme schuilplaatsen.
In een lichte,droge of warme plaats houden ze het niet lang uit.
Een goede ventilatie, wat opruimen en het bestrijden van een evtl. vochtprobleem voorkomt oorwormen.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik sta meteen mond vol tanden :D

Andere antwoorden (1)

in een woord hygiene ,oorwurmen leven van kleinere dieren ,algen en schimmels ,door een algemene hygiene na te streven verwijder je het voedselaanbod ,en het microklimaat waarin ze zich thuis voelen
Bronnen: