Wat is het kleinste schroefje wat ik in een voeg kan plaatsen?

Wil iets ophangen in een voeg, dit weegt bijna niks.
Wat is dan de beste manier, moet wel netjes zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Boor met je kleinste steen boortje een gaatje zo diep als het schroefje lang is. Gebruik lucifers als plug
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga deze echt proberen, want een lucifer past inderdaad tussen de voeg.
Dank je wel.

Andere antwoorden (4)

je moet vooral het kleinste PLUGJE vinden, die bestaan wel, zijn meestel wit en heel smal. Daar kan dan een "gewoon" klein schroefje in

als je zonder plug een schroefje in een voeg doet gaat het altijd wiebelen

alternatief: als het niks weegt waarom dan niet met een plakhaakje of een stukje dubbelzijding tape (bijv de dat speciale dikkere spul)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is plug 4 mm. Ik kwam tot dezelfde conclusie.
Ik zou dan toch een plugje erin doen. gaatje van 4 mm boren en 4mm plugje erin doen. Dit beschadigt de tegel nauwelijks en als het verwijderd wordt kan je het gaatje opvullen.

Als het om een kalender gaat kan je overigens beter een spijkertje nemen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Van o.a. TESA hebben ze trouwens ook speciale tape waarmee je bijvoorbeeld een haakje aan een tegel kunt bevestigen zonder te boren. Dat tape is supersterk en kan je toch weer zonder sporen weghalen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Kortom: Als je echt een schroef wilt is een nylon plug van 4mm het kleinst. Boor eventueel met een metaalboortje en niet met een steenboor omdat die een iets groter gaatje maakt. Koop een strakke nylon plug zoals in de afbeelding.

Mag het helemaal geen sporen achterlaten kies dan afhankelijk van wat je wilt ophangen voor een power tape of klein spijkertje.

Alternatief kan je ook nog zaken met siliconenkit bevestigen (ik heb in onze douche bijvoorbeeld een zeepdispenser zo bevestigd). Siliconenkit kan je ook redelijk zonder sporen later verwijderen. Ik gebruikte siliconenkit omdat de dispenser wel nat wordt en ik geen 4 gaten in de tegels wilde boren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ik een heel klein spijkertje of haakje voorzichtig in een voeg slaan.
Het is geen kalender hoor, maar ik wil in mijn badkamer dingen ophangen om sfeer te maken, maar zonder tegels te beschadigen.
Kan het ook nergens proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jazeker, dat kan en is gebruikelijk. Als het om hele kleine haakjes of spijkertjes voor versiering of kalenders gaat zou ik dat proberen. Je hebt er kleine spijkertjes voor en zelfs haakjes met een klein spijkertje. Het enige wat kan gebeuren is dat het niet houdt, de voeg gaat niet zo snel kapot. En zelfs als de voeg kapot zou gaan, dan heb je dat zo dichtgesmeerd met een beetje alabastine. Een schroef gebruik je in dit geval altijd in combinatie met een nylonplug en gebruik je als er een zeker gewicht aan moet hangen (bijv. een douchegordijn). Bij voorkeur boor je dan in de voeg omdat dit minder schade aan de tegels geeft. Als het om een haakje gaat voor handdoeken e.d. zou ik powertape gebruiken (met haakje eraan), want dat is veel steviger en zeer makkelijk zonder sporen te verwijderen.
Ik zou ipv een schroefje een staalnageltje nemen.
Die zijn er in zo n kleine maat en dan hoef je niet te boren en die zijn ook sterk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste manier is om geen schroefje te gebruiken, maar dubbelzijdig kleefband van Bison.
Dit is oersterk en kan een gewicht van 75 kg dragen.
In mijn caravan heb ik zo heel veel dingen bevestigd, en het zit al jaren perfect.
Dan hoef je niet te boren, en het is snel te bevestigen.