Is er een speciale regeling voor studenten die uit huis gezet worden en niet meer thuis kunnen wonen?

Ik word binnenkort uit huis gezet en kan door omstandigheden niet meer thuiswonen. Mijn broertje zit al in een crisis opvang. Ik heb alleen het probleem dat precies rond deze tijd het extra moeilijk is om een nieuwe kamer te vinden.

Nu heb ik ooit gehoord dat er een regeling bestaat die een soort voorrang kan geven op het krijgen van een kamer in het geval je thuis niet meer terrecht kan. Ik weet alleen niet hoe dit verder zit. Dit zou ik dan ook graag te weten willen komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.8K

Antwoorden (2)

Speciale regels ken ik niet. Wel weet ik dat diverse universiteiten speciale regelingen hebben voor mensen met een urgente status. Ook is het zo dat de meeste mensen bij verhuurmaatschappijen niet compleet doof zijn voor rede. Bel even op met de verhuurder van kamers in de stad waar je wilt gaan studeren, en leg de situatie -in het kort zonder persoonlijke details- uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij gemeentelijke verhuurbedrijven (voor huurhuis) kun je een urgentieverklaring aanvragen. Ik denk dat het verschilt per gemeente of je in aanmerking komt... maar je kunt het proberen. Ik ken iemand wie het gelukt is om als student op die manier een kleine woning te huren.