Hoe verwijder je een bijennest in de ventilatiegaten van je huis?

Ik heb de gaten de laatste tijd in de gaten gehouden. Er gaan de hele tijd bijen in en uit. Dus ik kan wel concluderen dat daar een bijennest is. Mijn broertje is allergisch voor bijensteken, dus we willen dat nest zsm weg hebben. Dus wat moeten we doen? De gaten dicht maken? (En dan natuurlijk weer open doen natuurlijk :P) En ik weet niet of gif zo handig is, want het zijn wel ventilatiegaten...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.7K

Antwoorden (4)

Deze dieren zijn beschermd en mag je niet verwijderen. Het enigste wat je kan doen is je gemeente bellen die helpen je verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel een imker, die mag de bijen vangen en meenemen. Nog vergif gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het ook gehad 2 jaar geleden. Wij hebben toen de gemeente gebeld en ze hebben ons ermee geholpen. Zelf mag je niks doen omdat het beschermde dieren zijn.
Tip om erna te voorkomen. In de doe het zelf zaken kan een een soort klemmetjes/gaasjes krijgen om erin te doen. Succes ermee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die klemmetjes heten bijenbekjes
http://www.toolstation.nl/shop/sd2320
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou in dit geval zoiets niet doen ze gaan dan een andere uitweg zoeken en komen zodoende het huis misschien in
Lijkt me zeer onwenselijk in deze
Zoals meerdere zeggen bel de gemeente hierover!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijenbekjes ook pas plaatsen als de bijen er niet meer zijn, puur preventief dus, zodat er niet een jaar later een stel andere voor in de plaats komen.
(zoals ook in het antwoord van rosebiddelo staat)
Officieël dien je bij bijen overlast contact op te nemen met een imker. Als deze aangeeft dat hij/ zij niks met het volk kan mag het nest bestreden worden. De gaten zou ik na verwijdering bijen dichtzetten met zogn. stootvoegafdichters.