De hoogste sprong ooit door een paard gesprongen 2,47 m was, zijn naam was Huaso en het was in 1949.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van de grootte van het paard en hoe hij getraind is en de kwaliteit van de ruiter, tot zo'n 2 meter hoog. De echte toppers kunnen nog wat hoger.
jc54
12 jaar geleden
Het het onofficiele record is zelf 252,7cm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paard kan wel hoger springen dan 2.52 meter. Alleen niet met ruiter erop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor wat betreft het springen van gewoon (maar wat heet gewoon) een willekeurig paard wordt hiervoor al verwezen naar diverse sites.
Maar als je bedoelt het springen van een springpaard in een concours hippique dan kan ik me herinneren dat in een barragewedstrijd bij indoor Brabant in 's-Hertogenbosch ooit een paard over een muur van circa 2.26 meter is gesprongen en dat dit uitzonderlijk hoog was.