Klopt het dat melk voor extra witte was zorgt of is dat een fabeltje?

13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb er nog nooit van gehoord, Wel van melk op vlekken en dat vorst je was witter maakt dus buiten ophangen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melk heeft geen bleekfunctie, en kan dus niet witter maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tip, geen antwoord op je vraag: Je hebt van HG witmaker voor de was

Het beste antwoord

Witte was wordt niet witter van melk, de witste was krijg je door het in de zomer buiten te drogen, de zon bleekt namelijk. ALs je bv fruitvlekken op witte was hebt en je legt het nat in de zon zullen ze verdwijnen. Gewoon telkens nat blijven maken en laten drogen tot de vlek weg is.

Bloemkool en witlof kun je wel in melk koken. Deze blijven dan wel witter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hopelijk geen wasmiddel bij de bloemlof :)

Andere antwoorden (4)

Dat is absoluut een fabeltje.
Melk bevat vet en eiwitten en deze zullen door het wasmiddel gewoon afgebroken worden.
Er zit verder niets in wat de was zou doen bleken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De was witter maken, wordt gedaan door een blauwe waas aan het wit toe te voegen. Door dit kleine beetje blauw lijkt het wit witter (in plaats van grauwer).

Met melk wordt dit effect echt niet bereikt, eerder het tegenovergestelde.

Ik houd het op een bakerpraatje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt me niet je gaat toch geen melk over je kleren gooien dan moet je het alleen maar langer wassen voor dat alle vlekken er uit zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fabeltje. Er zijn in de winkel prima middeltjes voor een extra witte was. Speciaal daarvoor ontwikkeld. Echfa bijvoorbeeld. Neem die maar. Niks melk.