Kan ik wItte aanslag binnenkant kristallen karaf weg krijgen?

Ik heb gisteren een karaf kristallen karaf gekocht bij een kringloopwinkel. Ik merk nu dat er een soort witte aanslag aan de binnenkant van de karaf zit. Weet iemand hoe ik dit weg krijg? Ik heb geprobeerd met een mix van azijn, warm water, afwasmiddel, rijst. Ik heb goed geschud maar ik zag geen resultaat. Heeft iemand een oplossing? Of is dit niet weg te krijgen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (1)

Beter is het om witte voedselazijn te gebruiken (bron)
Kalk kun je verwijderen met zuur. Commerciële schoonmaakmiddelen voegen daar nog allerlei stoffen aan toe, bijvoorbeeld om het lekker te laten ruiken of je handen zacht te maken. Maar voor het schoonmaken van kalk heb je alleen zuur nodig. De rest is optioneel. Zuur is erg goedkoop in de vorm van schoonmaakazijn. Schoonmaakazijn kost maar €0,35.

* Maar beter is het om witte voedselazijn te gebruiken.*

N.B. Kristal is poreus en hierom is het beter om het nooit in contact te laten komen met giftige middelen.
---
#Vaas met kalk aanslag #Azijn #Keukenpapier (voor en na foto in de bron)
Doe wat azijn op het keukenpapier, wrijf daarmee door de vaas en de kalk aanslag vliegt eraf!! Na het schoonmaken met azijn de vaas uitspoelen met water en je vaas is weer kraakhelder. Zo makkelijk is het (voor en na foto in de bron).