Hoe krijg ik mijn vaatwasser echt goed schoon en vetvrij?

Ik heb al van dat schoonmaakspul van Calgon geprobeerd, maar de rubbers blijven vies. Er zit gewoon heel veel vet in. Ik vind het ook onzin om alle afwas helemaal met heet water af te spoelen voor ik het in de vaatwasser zet. Wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

het advies wat ik hier het meeste hoor is om alles voor te spoelen en dat vind ik echt onzin. als ik dat wilde doen dan deed ik alles wel met de hand. het is nu eenmaal zo dat de rubbers op een gegeven moment vies worden. hetzelfde geldt voor de 'drempel' die onder zit. hier komt tenslotte geen water langs. zo af en toe maak ik de rubbers en de 'drempel' schoon met cillit bang. het vuil is tenslotte geen kalk dus calgon zou ik niet snel kiezen. wel een goede vetoplosser.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Is het niet de bedoeling je spullen eerst met heet water af te spoelen voor ze de vaatwasser in gaan? Die regel is niet voor niets in de handleiding gezet.

Een manier is je vaatwasser op de heetste stand te zetten. Ik weet niet of er een kookstand opstaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maak maar eens een sopje met groene zeep
een spons en even goed schoonmaken
een paar keer na sponzen met schoon water en je rubbers zijn vet vrij

Toegevoegd na 1 minuut:
ook regelmatig het afvoer filtertje schoon houden daar gaan etensresten inzitten
en beter is het om je borden voor je ze erin zet eerst met een stukje keukenrol het overgebleven eten eraf halen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon regelmatig met een doekje en schoonmaakmiddel schoonmaken. Simpel he?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan een ontkalker gebruiken om hem schoon te maken, en een reinigingsmiddel om het vetvrij te maken. Deze zijn van de meeste fabrikanten wel beschikbaar.

Toegevoegd na 15 minuten:
dit is de ontvetter
http://siemenshuishoudelijk.nl/afwasmachine/afwasmachine/machinereiniger-voor-vaatwasmachines