Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet hoe ik voor latexverf kiezelgrijs krijg met mengen? Als alleenstaande bijstandsmama kan ik het helaas niet veroorloven om dit te laten doen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik zou de latex bij de action kopen en bij de praxis de donkerste kleur grijs kopen. Eigen merk kiezen.
Een emmertje van 5 liter is dat geloof ik bij de action voor X euro (ik weet het echt niet, maar voor het reken sommetje maak ik er maar even 9 euro van)

En de pot latex is dan een blik van 1 liter en kost zelfs al laat je het mengen 7,50. Helemaal doorelkaar mengen, desnoods een flessenlikker gebruiken en je hebt volgens mij 6 liter verf in de goeie kleur.

Dan zit je op 16,50 voor 6 liter verf

PRAXIS
type: menglatex
prijs: € 16,79
Dan heb je 2 en half liter verf.

Dit vond ik op deze site:
http://www.elsevier.nl/web/Artikel/174401/Verfdossier-10-Test.htm

Ik weet dat het een RUIM reken sommetje is omdat ik de exacte prijzen niet weet, maar het is een indicatie......

Toegevoegd na 3 minuten:
De kwaliteit is natuurlijk een stuk minder, maar snap best dat je ook met een klein budget een leuk huisje wilt en dat je met minder netzoveel gezelligheid kunt creëren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je zelf wil mengen dan moet je toch de basiskleuren kopen? Kan me niet voorstellen dat deze afzonderlijke kleuren bijelkaar goedkoper zijn dan het in de winkel laten mengen van de hoeveelheid verf die je nodig hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Kan me niet voorstellen" is geen duidelijk antwoord.
Je hebt zelfs helemaal geen antwoord gegeven, maar een reactie. Dus een - van mij.
Als je iets van zwarte verf heb gooi je daar een paar druppels erbij, goed roeren en net zoveel zwart erbij doen tot het de grijs is die je hebben wilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dan moet je wel de goede hoeveelheid maken of desnoods de bijgevoegde kleur afmeten, want als je niet genoeg hebt, is het lastig de kleur weer bij te maken. Toch een + want het klopt wel wat je zegt.
paulus811
14 jaar geleden
Nou, in zoverre dat die zwarte verf wel van hetzelfde soort moet zijn. Verf op terpetinebasis zou ik niet mengen met verf op waterbasis. Nu staat er 'als je iets van zwarte verf hebt'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad moet je wel de juiste hoeveelheid hebben, wat voor soort zwart maakt niet uit, ik heb ze wel eens door elkaar gebruikt en met goed roeren merk je er niks van ;-)
Maar goed het beste is nog steeds om ze bij de bouwmarkt te laten mengen, dan heb je een kleurcode die je altijd weer bij kan bestellen.
Je kunt bij het bouwcentrum flesjes kopen met mengkleuren. Dit kun je toevoegen aan je latexverf. Voor kiezelkleur zou ik beginnen met een paar druppels zwart (liever te weinig dan teveel) goed roeren tot je de juiste tint grijs krijgt, en daar een paar druppels bruin aan toevoegen. Maar als je gaat mengen, onthoudt dan goed de juiste mengverhouding, zodat je als je te weinig hebt aangemaakt, dezelfde kleur kunt bijmaken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben bang dat als je een emmer latex moet kopen en dan ook nog 2 kleuren mengverf je net zo veel kwijt bent als een emmer "kiezelgrijze latex". Reken eerst je muur eens uit in m2. En welke kleur heeft het nu? rook je in huis? dat is allemaal van belang.
Vaak is een kleine emmer "dure" latex in kleur uiteindelijk goedkoper dan een emmer waar teveel inzit, en waar je vanover houdt, of twee keer moet verven omdat je muur al gekleurd is, of door de nicotineaanslag.
Duurdere verf dekt in een keer, en als je het dan goed uitrekent zul je zien dat je echt niet veel duurder uit bent.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing