Dit is afhankelijk van welk materiaal ze zijn. In mijn gordijnenwinkeltje verkopen we 2 soorten: die met een witte kunststof laag en hele zachte soepele stof met dunne zwarte draadjes ertussen. Beide zijn goed wasbaar, en kunnen zelfs in de droger!
Er is ook van die zilverkleurige verduistering, en die is niet goed te wassen, die kan je beter in een bad doen met wat handwarm water en wat schoonmaakazijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt ze thuis wassen dmv
- 1 badkuip
- mild wasmiddel
Je vult het bad helemaal, je doet hier het milde wasmiddel in, en je roert het vervolgens lang door, of je laat het 2 dagen staan.

Makkelijker is, om je gordijnen weg te brengen naar een stomerij, hier maken ze ze helemaal schoon en zijn de vervelende luchtjes er ook uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mij is bij de aanschaf verteld dat je ze niet kan wassen omdat de dan kapot gaan. Wel stofzuiger. Maar misschien is dit niet voor alle soorten zo.