Wie heeft ervaring met een tuin op het noorden, ca. 6 meter diep, huis ca. 6 meter hoog?

Ik sta op het punt een huis te kopen met een tuin op het noorden. Ik ben een zonaanbidster dus twijfel of ik er goed aan doe! Wie weet raad? In de zomer schijnt er veel zon te zijn in de tuin. Maar hoe is het in het voorjaar/ najaar? En is er na 5 uur nog lang zon? Het huis is niet zo hoog, ca. 6 meter.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
7.9K

Het beste antwoord

Na 5uur is er veel zon uit het westen, als er tenminste niets voorstaat. Ik heb zelf ook een tuin recht op het noorden. In voorjaar en herfst heb je met 6 meter tuin al snel 3 meter zon. In de winter is de zon vrijwel volledig weg, door afdekking van de zon door je huis. Kijk dus goed of je achterin de tuin goed kan zitten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Wij hebben een tuin op het noorden.
Niet doen!
Heel vroeg in de morgen en heel laat komt er een beetje licht.
Het best kan je een tuin op het zuid westen kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk alleen de laatste meter achterin de tuin ik denk niet dat je veel zon zult zien. Vraag het eens na bij de buren.
ronron1212
12 jaar geleden
Ik heb geleerd 'de zon komt Nooit in het Noorden' dus als ik daarvanuit zou gaan heb je dan geen/weinig zon en als je zon hebt is hij ook snel weer weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6 meter tuin is niet zo diep. Je zal weinig zon in de tuin hebben. Als het hoog zomer is het wel lekker koel in de schaduw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tuin op het noorden is altijd een minpunt bij het kopen van een huis. Dat weten makelaars ook. Dus vertellen ze juist dat er nog best wat uurtjes zon zijn, lekker als je van je werk komt. Als jij ooit dat huis weer wilt verkopen heb je nog steeds het probleem: tuin op het noorden. Ik heb er huizen voor laten gaan. Wil geen tuin op het noorden. Komt ook omdat de beplanting het lang niet altijd goed doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zul je enorme spijt krijgen als je dat huis koopt. Je zult niet veel van de zon zien. Het is de rottigste kant die je maar kunt hebben als je van de zon houdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem zal de kou zijn .
En als de tuin ook nog eens aan de huiskamer aan zit dan krijg je nooit een lekkere warmte in huis .
En met de winter krijg je bijna geen zonneschijn in jou huiskamer .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb ook zo'n tuin op het noorden, ik vind het HEERLIJK! ( maar ik heb een enorme hekel aan de zon..vandaar )

in jouw geval niet doen, nu in deze warme zomermaanden is vanaf uiterlijk 18:00 uur de zon echt weg. :-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben onze vóórtuin op het noorden. Doordat er wel regen op valt en er weinig zon op schijnt heb je snel last van aanslag op klinkers en tegels. Zeker op plaatsen waar niet op weinig gelopen wordt.