Waarvan leven mannetjes teken?

Vrouwtjes teken bijten zich vast aan hun gastheer om zich vol te zuigen met bloed om eitjes te kunnen produceren maar mannetjes doen dit niet. Waar leven de mannetjes dan van? En, hoelang leven de mannetjes? Vrouwtjes gaan nl dood na het leggen van de eitjes.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Wat jij beschrijft is het leven van een mug.

Een mannetjesteek bijt zich net zo graag vast in jouw huid als een vrouwtje en voedt zich dan ook met jouw bloed.

Toegevoegd na 2 minuten:
" De grootte van een mannetjesteek is, als hij niet is volgezogen met bloed, slechts een paar millimeter. Een vrouwtjesteek kan door de extreem rekbare huid meer dan een centimeter groot worden. Vrouwtjesteken zuigen zich zo vol omdat ze voor de ontwikkeling van een groot aantal eitjes veel proteïnen nodig hebben. Mannetjesteken kunnen met veel minder voedsel volstaan. "