Waaruit bestaan die zeepblokjes in het urinoir?

De zeepblokjes die vaak in urinoirs liggen, zien er niet uit als gewone zeep.

Waaruit bestaan die zeepblokjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Het beste antwoord

Urinal-blocks, door Google vertaald:

De chemische stoffen die het samenstellen van het blok kan variëren. De basis is vaak pure paradichloorbenzeen of naftaleen . Het blok van de functionaliteit wordt versterkt door het verzadigen met een samengestelde scenting, zoals kersen, en quaternaire ammoniumverbindingen. Urinoir blokken van de grootte hierboven beschreven en gemaakt van deze chemische duurt meestal 30-60 dagen.

De meeste Urinoir Blocks zijn nu paradichloorbenzeen -vrij, omdat werd erkend dat paradichloorbenzeen gevaar meer was waar inademing kankerverwekkend risico's in een afgesloten ruimte, zoals een wasruimte presenteert een zeer reëel....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In onze woonplaats( ± 40.000) inwoners bevindt zich welgeteld 1 urinoir,waar ik behalve viezigheid nog nooit zo iets als zeepblokjes heb aangetroffen. Ze zouden m.i. uit kamfer en eventueel ontsmettingsmiddellen, aangevuld met zeep kunnen bestaan. Maar dit is een gok en geen concreet antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WAAR WOON JIJ? 40000 mensen en maar een urinoir???!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het over de urinoirs in bedrijven, restaurants en warenhuizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misverstandje,en welkom terug Rota!