Buitenmuur impregneren. Waarmee kan dat het beste?

Waarmee (merk materiaal) kun je een buitenmuur het beste impregneren, opdat het vocht niet in de steen trekt. Graag advies.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
3.6K

Antwoorden (2)

Met impregneer middel van een goed merk, dus niet van de bouwmarkt, ook de merken die zo daar verkopen laten te wensen over.

Eerst moet de muur schoon zijn,
dan met een roller/blokkwast of sproeier aan de gang.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bijvoorbeeld het merk uit de 2e bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het zelf wilt doen moet je zoeken naar een siliconenpreparaat (bijvoorbeeld Tencolith van touwen). Dat moet je er enkele malen op smeren met een grote blokkwast of spuiten met zo'n onkruidspuit. Maar reken uit dat je op elke vierkante meter op 1 liter moet verbruiken wil de muur vochtdicht zijn. Bovendien moet je dit doen als het een poos goed warm weer is zodat alle vocht uit de stenen is.

Toegevoegd na 6 minuten:
tegenwoordig het dit "Tencolith anti regen doorslag"