hoe krijg je de viese boter laag snel schoon in een keuken?

hoe krijg je dat viese plakkerige boter laag die op je keuken kastjes vormt makelijk weg?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
Hoe krijg jij boter op je kastjes?
Poet
9 jaar geleden
Boterlaag? Bedoel je dat het vettig wordt doordat je in de keuken ook kookt? Dan kun je beter een afzuigkap nemen. Of als je er al een hebt: die aanzetten of de filter vervangen.
Als je echt boter op je kasten hebt dan is mijn advies om dat er in de toekomst niet op te smeren.
Maar als het er dan toch al op zit:
Gebruik een sponsdoekje met warm water en wat schoonmaakmiddel. Of van dat vloeibare schuurmiddel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in huis gaan wonen waar het zit... ik heb ook geen idee hoe het kan... ik denk omdat er in de keuken geen afzuigkap zat...
Cryofiel
9 jaar geleden
Als je een vieze boterlaag schoon weet te krijgen, heb je een schone boterlaag...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik ga eerst Ammonia proberen, bedankt allemaal.

Het beste antwoord

Met amoniakwater krijg je het snel schoon. Als je de kastjes bovenop schoon hebt er kranten opleggen, hoef je in het vervolg alleen maar vieze kranten weg te gooien en er dan even met een doekje overheen en er weer nieuwe kranten op leggen.

Toegevoegd na 47 seconden:
amoniak moet zijn ammoniak
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Goed ventileren tijdens schoonmaken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
liever dat even stinkt en snel schoon is dan uuren boenen :D dankje voor de tip!!!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik ga eerst Ammonia proberen, bedankt allemaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet geen pure ammonia gebruiken, maar een flinke scheut in het water, dan is dat ventileren niet zo van belang, er vanuit gaande dat je niet in een totaal afgesloten keuken zit.

Andere antwoorden (6)

Afwasmiddel (dreft) is effectief tegen vet, wel handig om even met wchoon water naa te vegen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ok, kreeg niet met mij afwasmiddel bijna niet af, met veel moeite en nog is niet echt goed schoon... maar ga even dreft halen en dat proberen :) dankje
Met Witte Reus Keukenspray lukt het wel. Tip vanuit de thuiszorg.
9 jaar geleden
en goede vetverwijderaar is st Marc, dit is verkrijgbaar bij de bouwmarkt en stinkt niet, het slaat ook niet op je adem. Wel met handschoenen aan werken, want het droogt de huid wel uit.
http://www.budgetverf.nl/producten/gereedschap-en-materialen/schuurpapier-en-schoonmaakmiddel/diverse-st.-marc-allesreiniger/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
met dat gele spul van de Wibra, je weet wel wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
U kant altijd een van de b-clean verfreiniger 1 ltr van Verfgroothandel proberen of andere schoonmaakmiddelen welke op de pagina https://www.verfgroothandel.nl/diversen/verdunningen-schoonmaakmat.html zijn te vinden. Succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Van alles al gelezen en ammoniak is zeker goed, maar prettiger werken vind ik met DASTY ontvetter , te koop bij de WIBRA en door heel veel huisvrouwen als de BESTE oplossing gezien en gebruikt.

Echter eerst moet je het schoonmaken met bv keukenrol papier om het meeste vet (want het is geen boter-laag, maar gewoon vet o.a. frituurvet van het koken in een keuken zonder afzuigkap en kennelijk niet zo bijgehouden).

Wanneer het schoon is, leg je op de kastjes voortaan elkaar overlappende kranten, deze voorkomen dat het vet weer op de kastjes een dikke laag vormt en kunnen vervangen worden. Hierna hoef je niet meer te boenen, een klein sopje is voldoende de volgende keer.

Succes!