Hoe vind ik een kamer in Amsterdam?

Ik zoek een kamer in Amsterdam, omdat ik hier ga studeren. Maar ik vind niks, opde meeste websites moet je eerst betalen, maar kom je erna op een veel te lange wachtrij of hoor je niks meer van verhuurders.

Toegevoegd na 1 uur:
Als reactie op de eerste twee vragen:
Ik woon op dit moment in Heerlen, een treinkaartje Amsterdam kost 45 euro.
Ik was er gister ook, maar geen idee waar ik zou moeten zoeken op supermarkten na. Maar die supermarkten waar ik was, vond ik niks bij de mededelingen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (5)

Ga eens een keertje een kijkje nemen in Amsterdam zelf, ik denk dat je vast wel iets tegenkomt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja kamer zijn schaars in Amsterdam dus je zult moet dokken
om ergens tussen te moeten komen als je het via websites probeert
het is beter persoonlijk op zoek te gaan lijkt me
huur een brommertje//fiets o.i.d en ga alle supermarkten prikborden ed af voor adressen
je moet behoorlijk creatief zijn iets te vinden
12 jaar geleden
Schrijf je zo snel mogelijk in bij studentenhuisvesting. Dan moet je nog wel een tijd wachten op een reguliere kamer, maar je komt vanzelf aan de beurt.
Ik heb zelf (toegeven, jaren terug) een tijdelijke kamer gevonden via kaartjes bij studentenverenigingen.
Daarna ben ik verhuisd naar de Bijlmer, daar werden vierkamerflats verhuurd aan 3 studenten/jongeren per flat, geen idee of dat nu nog gebeurt maar de moeite waard om uit te zoeken.
Of toch sites als deze: http://www.kamerhulp.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel je eisen niet te hoog en dan bedoel ik eigenlijk stel ze heel laag. Als je eenmaal in Amsterdam of Amstelveen of misschien nog iets verder weg woont, dan krijg je vanzelf een betere plek. (als je door blijft zoeken)

Kijk naar briefjes op de Universiteiten en HBO's.
Als er niet teveel hangt kan je er zelf ook briefjes ophangen. Veel panden zoeken wel studenten maar willen geen andere, dus adverteren niet op marktplaats enzo.

Meerdere keren per dag op marktplaats.nl kijken. Zo heb ik mijn mooiste kamer gevonden en met wat geluk, want de 1e keus (een bekende) wilde ineens niet meer en ik kon per direct.

Via je opleiding is er vaak een kamerbureau. Daar krijg je ook nog eens voorrang als je van ver moet komen.

als je ruim 6 maanden kan wachten:
http://www.studentencasa400.nl/index.php?content=com_content&id=39&cid=48

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je het kan betalen:
Adverteer (op marktplaats) met een beloning van 500,-
Dat lijkt veel, maar je kan erbij zeggen dat je het alleen wil betalen bij een mooie enigszins betaalbare kamer. Stel je blijft 2 jaar in die kamer dan kan het je maar 20,- per maand. Ook scheelt het waarschijnlijk een keer verhuizen naar een betere kamer, waarbij je meestal kort dubbele huur hebt en wat verhuiskosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grootste (niet commerciële) studentenhuisvesters in Amsterdam zijn Stichting DUWO:
http://www.duwo.nl/smartsite.dws?id=1537
en Woonstichting De Key:
http://www.dekey.nl/studenten/de-key-studentenhuisvester/
De inschrijving verloopt via Studenten Woningweb:
http://www.studentenwoningweb.nl/
Je inschrijfduur dáár (bij eenmalige betaling van 30 euro) is bepalend bij de toewijzing. Voor sommige opleidingen geldt een voorrangsregeling:
http://www.duwo.nl/eCache/DEF/671.html
Ook zijn er regelmatig grootschalige projecten waarvoor je je kunt inschrijven:
http://www.duwo.nl/eCache/DEF/6/272.html

Veel succes!
Pieter2011