Wat als mijn huurbaas mijn contract niet verlengd?

Wij betalen waarschijnlijk te veel huur, nou vinden huisbazen het over het algemeen niet leuk als je dit duidelijk maakt/een procedure begint. Wat als hij dan zou besluiten mijn huurcontract niet te verlengen na een jaar naar 'onbepaalde tijd'.

Wat zijn dan mijn rechten/mogelijkheden om dit tegen te gaan?

Toegevoegd na 3 uur:
Huurpijs is onder de 710,68. Valt dan ook niet onder vrije sector verhuur.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

huurprijs verlagen agv een uitspraak van de huurcommissie kan uitsluitend in de eerste 6 maanden van het huurcontract, behoudens enkele uitzonderingen zoals achterstallig onderhoud. Dus als een verhuurder teveel vraagt tov het aantal punten van de woning dan dien je dit binnen 6 maanden aan te vechten. Een huurder heeft huurbescherming, dus ook al zit jij in et huis met een jaarcontract, dan wordt dit automatisch verlengd, omdat je as verhuurder de huurder er niet zomaar uit krijgt. Waaruit maak je op dat je waarschijnlijk teveel huur betaald? Op de site van de huurcommissie.nl staat een uitgebreide tool waarmee je de punten kunt berekenen van je woning. De maximale huur wordt bepaald aan het aantal punten. De gemiddelde woning in de niet vrije sector levert minder op dan de maximale huur voor die woning, maar het zou kunnen:-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100