Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een , bij voorkeur goed ruikende en culinaire waarde hebbende, bodembedekker voor in de tuin, die men nu (half augustus)nog kan zaaien?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Cryofiel
8 jaar geleden
Zevenblad. Maar of je dat wilt...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oost-Indische Kers (Kapuzinerkresse) over de grond laten woekeren. Südtirolers decoreren er niet alleen de voorgerechten mee, maar eten de bladeren en de bloemen ook op. Je kunt ook het sap uit de bladeren persen en mengen met karnemelk of vruchtensap. Schijnt zeer gezond te zijn. (Ik blief het niet).
http://www.baeuerinnen.it/aus-unserer-hand/rezepte-ideen/157-kochen-mit-kapuzinerkresse.html

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Lavendel. Hoewel stekken makkelijker gaat dan zaaien, kan je het nu nog zaaien. Lavendel kan je vooral in zoete gerechten goed gebruiken. Het gaat heel goed samen met chocolade, fruit en room, maar is ook heerlijk in een glas water voor een dorstlesser met een klein smaakje.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een betere optie is om viooltjes te planten. Voldoet ook iets meer aan je eis om een bodembedekker te zijn. Die kan je planten in september en oktober.
Je kan viooltjes suikeren voor taartdecoratie of gebruiken in desserts, invriezen in ijsklontjes of een salade mee opfleuren.

Maar voor de meeste dingen ben je al te laat helaas!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rieneke1
8 jaar geleden
Leuke plantjes die je noemt, maar ik zou ze zelf niet onder de bodembedekkers scharen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lavendel misschien niet, viooltjes zeker wel, gezien de woekerende violenbende in de tuin van mijn ouders ;)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding