Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan een middel waar weinig 'engs' inzit, en dat volkomen veilig is voor warmbloedigen, dodelijk zijn voor ongedierte?

Zelfs zo veilig dat een man het heeft opgedronken!
Dit zit erin:
water, vet, wei-eiwit, suiker-monohydraat, as

Hoe kan het dan dat een vlo, luis, teek, vlieg, enzovoorts, ervan wegblijft of doodgaat?
Er staat:
"Het verstopt de adem- en eetwegen van de parasieten", maar hoe?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
977

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ken het middel niet, dus een definitief antwoord kan ik je niet geven.

Ik weet wel dat de effecten van sommige middelen afhankelijk zijn van de toedieningsvorm. Zo zijn er stoffen die dodelijk zijn bij inademing, maar ongevaarlijk wanneer je ze eet of drinkt.

Eén van de pijlgiften, waarin de Amazone-indianen de punten van hun pijlen doopten, is giftig wanneer het in het bloed komt - dan overlijd je binnen enkele minuten. Precies datzelfde spul kun je zonder gevaar drinken - zolang je geen wondjes in je mond hebt, natuurlijk.

Er zijn ook stoffen die heel specifiek werken tegen een bepaald mechanisme dat bijvoorbeeld alleen in het metabolisme van insecten voorkomt. Die stoffen hebben dan op zoogdieren geen effect.

Nog een mogelijkheid is natuurlijk dat het pure kolder is, en dat het middel helemaal niets uithaalt tegen ongedierte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zo te lezen bevat het middel kleine deeltjes as. Die zijn voor ons te klein om onze luchtwegen te doen verstoppen maar voor kleine diertjes juist groot genoeg?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mischien omdat het plakt, en de mond en eetwegen van zo`n insect zijn toch tig keer kleiner dan de mens. ik zou denken dat het plakmiddeltje hun eetwegen en dus ook de ademhalingorganen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de fabrikant "verstopt het de adem- en eetwegen van de parasieten".
De uitvinder heeft het goedje opgedronken. Dat wil ik wel geloven. Of het vlooien doodt is weer wat anders...
(en ook staat er niet bij hoe de uitvinder zich nu voelt)
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding