Is het slecht voor geverfde muren als je natte kleren op de chauffage/verwarming legt ?

Zijn er nadelen voor het huis aan verbonden bv schimmels die kunnen optreden of andere zaken ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is slecht voor het vochtgehalte in huis. Dat is kleren drogen altijd, of je het nu op de verwarming of zo aan een lijntje hangt, er komt gewoon heel veel vocht uit. Hoe slecht dat voor je muren is, hangt af van de vochtbestendigheid van de muren. Als je echter tijdens en een paar uur na het drogen een raampje open zet voor de ventilatie, zul je er iet snel last van hebben. Alleen moet je dan niet je kachel te hoog zetten natuurlijk, want dan stook je voor de straat.

Altijd, ook op alle andere materialen op de muur. Het verdampen van vocht uit de natte kleding stijgt op, in het opstijgen neemt het stof uit de lucht op. De minuscule druppeltjes slaan dan neer op de muur en zetten daar dus ook het stofdeeltje af. Muren vervuilen sowieso al bij warmtebronnen, maar met veel vocht erbij versnel je dit proces. Tevens is er een kleine kans op schimmels maar dit ligt meer in de strekking van het klimaat en hoe schoon je kleding normaliter is. Toegevoegd na 4 minuten: Het klimaat bedoel ik dus het algehele klimaat in je huis mee. Erg droog, normaal of al reeds vochtig.

helemaal mee eens! +

In een normaal modern huis is de luchtvochtigheid veel te laag! Dus een beetje extra vocht is alleen maar goed voor onze gezondheid! Zelf heb ik jaren lang en tropisch zeeaquarium gehad, daar moest ik iedere week bijna 2 emmers water bij doen om de verdamping te compeseren, zoveel water kwam er dus iedere week mijn kamer in. Nooit heb ik enige schimmel gezien. Luchtvochtigheid kan je eenvoudig meten, dan zal je zien dat het drogen van natte kleren amper invloed heeft op de luchtvochtigheid. Wel kan er bij slechte of geen issolatie van een koude buitenmuur, condens ontstaan en dus schimmel! Dat is natuurlijk wel ongezond.