Waar kun je patroonpapier(overtrekpapier) kopen dat de groene patroondelen van losse Burda-patronen goed zichtbaar maakt?

Patroonpapier dat ik tot nog toe gebruik zijn de lijnen haast niet te zien, wat het moeilijk maakt een patroon goed zichtbaar en perfect op het papier te krijgen.
De patronen die ik aangeleverd krijg wil ik graag zo lang mogelijk kunnen gebruike4n, dus dat papier zelf gebruiken, vind ik zonde. raderen beschadigt het papier dan teveel(?)
Of een andere manier om het patroon goed over te nemen met alle tekentjes die erbij horen.

Toegevoegd na 1 week:
Het antwoord kwam vanuit een andere richting en was eigenlijk zo simpel, dat ik me afvroeg waarom ik er zelf niet aan had gedacht. Bedankt daarvoor

Knip de grote vellen in stukken van kleinere delen, ipv alle patroondelen op een groot vel
Plak ze op een raam
Plak er patroonpapier, van welke goedkope soort ook, overheen.
Het raam fungeert nu als lichtbak, en alles is zeer duidelijk en tot in de details te overzien, zonder moeite

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
6.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uitendelijk kreeg ik ook buiten GV nog een interessante tip van een vriend van mij. Hij raadde me aan mijn raam als lichtbak te gebruiken. En deze gebruik ik het meest nu.

Het beste antwoord

Het allerfijnste patroonpapier koop ik via onderstaande link
Het is wel wat duurder dan gewoon patroonpapier, maar ik heb het er graag voor over. Het is stevig en goed doorzichtig. Ik schrijf op al mijn uitgeknipte patronen (en dat zijn er heel veel) precies welk patroon, welke maat en welk deel het is en ik kan het zo vaak gebruiken als ik wil. Mijn oude rol patroonpapier ligt inmiddels bij het konijn in het hok, die heeft erg veel plezier met scheuren en doorheenrossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klinkt goed, Ik heb een burda patroon maar de patroondelen zijn groen en wat er op het groen staat is haast niet te zien/lezen/over te trekken. Kan dat met dat papier wel? en welke moet ik dan hebben? die bovenste, de rol van 10 meter, nummer 107.21 á € 2,26?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er even een Burdapatroon voor je bijgepakt. Zo'n gekochte, niet eentje uit het bald, toch?
Ik heb beide soorten, de vellen en een rol. Door de vellen zie je de dunne lijntjes iets beter dan bij de rol. Het nadeel van de rol is verder dat hij niet zo breed is, die gebruik ik vooral voor kinderpatronen. Het nadeel van de vellen is dan weer dat ze opgevouwen zitten, maar daar is verder ook prima mee te werken.
In jouw geval zou ik dus vanwege de zichtbaarheid een pakje vellen kiezen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit beantwoord echt de vraag die ik stel. Al het andere is ook nuttig in de andere vragen trouwens hoor

Andere antwoorden (2)

Dat zelfde idee had ik vroeger ook en gebruikte daarom de Burda-patronen die voor 1 tot 2 modellen geschikt waren. Door op de grootste maat uit te knippen, en mijn eigen maat op doorzichtig patroonpapier te zetten, behield ik het Burdapatroon intakt. Door met een raderwiel en gewaxed kopieerpapier in contrasterende kleur het patroon op het goed te zetten, kon ik de patronen nog vele malen gebruiken. (en meegroeien.:)

De Burda patronen zijn tegenwoordig moeilijker te verkrijgen, probeer stoffenwinkels en naaimachine-benodigdheden, of fournituren-winkels.

Overigens heb ik 'redelijk tot goed' leren kleding maken. Burda geeft uitleg met een tekening en duidelijke aanwijzingen. Op het laatst maakte ik zelfs overhemden, jassen met voering, colberts en bijzondere rokken. Het koste me wel veel tijd en doorzettingsvermogen maar het resultaat mocht er zijn!

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
same here :))
ik gebruik gewoon patroonpapier,maar in plaats dat ik het overteken ga ik het patroon na met zo'n ratelwieletje,zo kun je het daarna gewoon overtrekken met potlood of pen.