Hoe spreekt men het woord 'mezzanine' uit?

Dat is zo halve verdieping. Maar hoe spreek je het uit?

Ik heb nu de opties "met zaa nie neh" (ook bekend als "meh dza nien uh" en "mee zaa nien". Welke wordt het?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Antwoorden (4)

het komt van het woord mezzo (Italiaans) dat tussen betekent.

Medzoziene
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is moeilijk uit te leggen als je de uitspraak niet kunt horen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mee zaa nien ne
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
heel eenvoudig. stap een italiaans resto binnen en vraag een mezzo rosso. Men spreekt dit kort en staccato uit en de Z zeer geprononceerd als "dsa" of de Z in zon.Klemtoon op de eerste lettergreep.En de eind- E bijna niet uitspreken. In de oude cinema's was er ook altijd een mezzanine en nu bestaat dat nog in elk opera gebouw.