hoe kan ik geel/bruine strepen uit sierpleister halen?

Door een lekkage van de winter zijn er 4 bruin-gelige strepen op de muur die is afgewerkt met witte sierpleister gekomen. Is dit er nog uit te halen? Schilderen kan wel maar dan moet de hele muur gedaan worden denk ik en is minder mooi dan de originele sierpleister.

Toegevoegd na 47 minuten:
Chloor heb ik geprobeerd, het werkt perfect. Makkelijkste idd met een spuitflesje, dan krijg je geen pluizen op het ruwe sierpleister. Erg bedankt voor de tips dat scheelt me een hoop werk :-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Chloor verdunnen met water (1:10) en dit in een spuitfles doen. Dun op de pleister spuiten en laten drogen.
Zonodig kun je het nog een paar keer herhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

met wat gloor en water het afdoen met een doek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doop een (oude) tandenborstel in bleekwater. Probeer eerst een klein stukje en wacht tot het opgedroogd is om te zien wat het resultaat is.