Hoelang kun je geweckte groenten bewaren

Wij weckken weer groeten zo als bonen en wortelen hoe lang kunnen wij die bewaren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
6.3K

Antwoorden (3)

Misschien niet als de inhoud "stabiel" is (erg zuur, zoet of zout) en voor een paar maanden maar goed geweckte groenten of fruit kun je minimaal 20 jaar bewaren
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het zeker 1 jaar goed houden, maar waarom zou je nog wecken. Een achterhaalde conserverings techniek waarbij alle vitaminen verloren gaan. Je hebt gewoon maagvulling in een potje gecreeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het goed gedaan hebt is het heel lang houdbaar, maar het zal steeds minder voedzaam worden.
Voor dit soort groentes zou ik het niet doen, dan kun je waarschijnlijk beter je spullen in porties invriezen (ook niet voor alle groentes te doen natuurlijk).
Maar een ouderwetse rumtopf... Hmmm!