waarom doen mensen de moeite om op te ruimen

je ziet het overal mensen die hun:
*kamer stofzuigen/vegen
*afwassen
*kleren netjes in de kast opgevouwen neerleggen
*om de zoveel tijd bed verschonen

niet dat ik dat zelf niet doe want het is heel normaal maar het is toch veel makkelijker om snel je kleren in de kast te gooien daar bespaar je ook veel meer tijd mee
want wie bedenkt er dan ook dat dat vies is of onhygienisch
want het heeft ook nadelen je bent er veel tijd aan kwijt en als je kamer schoon is wordt hij snel vies maar als je kamer vies is dan blijft dat gewoon zo

Weet jij het antwoord?

/2500

Opruimen doe ik om het overzicht te houden. De "verloren tijd" haal ik dubbel en dwars weer in, omdat ik dan niet hoef te zoeken naar iets wat ik nodig heb. Of naar iets wat iemand anders nodig heeft. Scharen, schoenen, schoolspullen, alles heeft z'n plek. Doe ik dat opruimen niet, dan valt mijn systeem uit, functioneer ik niet meer, en wordt het troebel en wazig in mijn hoofd. En dat kan ik niet hebben, want ik moet voor zes denken. Toegevoegd na 2 minuten: En zoals hierboven al opgemerkt: als je vies vies laat, zet je de deur wagenwijd open voor ziektes (o.a. door middel van ongedierte en schimmels).

Wil jij er als ma flodder bijlopen dan ? Als je je kleding zo in de kast gooit komt het er als een kreukmassa weer uit. En niet stofzuigen en dweilen ? Dan word alles steeds viezer en gaat je eigen gezondheid eraan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100