Een Citrus fortunella Calamondin, is een mini-sinaasappel plant.

De Citrus fortunella is een heel dankbaar product. De plant vraagt weinig onderhoud en geeft bij een juiste verzorging de garantie van een heel lange bloeiduur.
Een kwalitatief goede Citrus fortunella heeft een fris uitziend blad, een voldoende vochtige potkluit en een groot aantal vruchten.

Mits ze op de juiste wijze verzorgd worden, kunnen Citrusbomen in mediterrane klimaten wel 100 jaar oud worden, en al die tijd kan er fruit van geoogst worden. Ze hebben altijd groen blad, en kleine roomwitte of roze bloemen. De bloesem vertoont zich meestal overdadig in de lente, maar kan zich ook in andere seizoenen voordoen.
Van deze Citrusbomen leveren wij de Citrus fortunella Calamondin, een mini sinaasappel plant. Deze Citrus fortunella zijn geschikt als kamerplant en kuipplant. Als de planten onze kwekerij verlaten dragen zij veel vruchten.

Lang genieten van uw Citrus fortunella

De Citrus fortunella houdt van veel licht, maar niet al te zonnig

De Citrusplant kan na aankoop worden overgeplant in een grotere pot

Elk voorjaar kunt u de plant overpotten in kalkarme grond

Snoei in het voorjaar scheuten zonder vruchten terug

De plant kan op een zonnige plaats buiten worden gezet

Zorg dat de plant vorstvrij blijft

Wekelijks bijmesten

Matig water geven

Maak de plant niet te nat of te droog, met name voor teveel water is de plant gevoelig

Als de plant niet bloeit in september, stop dan met bijmesten

Planten met bloei of vruchten kunt u laten overwinteren op een lichte plaats in de huiskamer. Planten zonder vruchten kunt u op een lichte, koele (4-12°C) plaats laten overwinteren.

http://www.fqxplant.nl/fqx/verzorging.html