Onze poort klemt verschrikkelijk met dit koude weer,is daar iets aan te doen?

Het zal wel weer overgaan als het blijft dooien,maar dit is het eerste jaar dat wij er zoveel last van hebben.

Toegevoegd na 1 dag:
Het probleem heeft zichzelf weer opgelost,Wij vermoeden dat door de vele regen van te voren water in poort en stoeptegels is gekomen.Bedankt voor de antwoorden en de tips!

12 jaar geleden
in: Wonen
15.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Binnenblijven?

Het beste antwoord

Heel veel hekken, poorten, ramen, sloten, schuiven en deuren gaan niet of moeizaam dicht.
Gewoon even afwachten en na flink wat dooiweer, zijn de problemen over.
Er zijn ook veel tegels, stenen en zelfs betonnen paden omhoog gevroren, zodat er weinig meer past, maar ook dat is volgende week wel over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Stukje afschaven / afschuren werkt meestal goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de kou zet het materiaal uit en kan dus gaan klemmen.
Ik kreeg mijn klapraam niet dicht vanwege de kou.
Wat je kan doen is de poort verwarmen met een föhn of iets dergelijks maar ik denk niet dat dat het waard is, klemming kan immers weinig kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het scheikundig gaat bekijken, krimpt alles juist in de kou.
Door de ruimte wordt er altijd bevroren lucht mee genomen in de ruimte, een voorbeeld noemend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gesproken wel ja, en toch blijkt het wel zo te zijn.
Wat ook een mogelijkheid is, als je een houten poort hebt dan kan er vocht in zitten, en dat zet zeker uit bij kou.
Als het materiaal van hout is, een stukje van de kant af schuren waar de poort klemt. Het liefst bij droog weer en bij geen vorst. Het geschuurde deel gelijk in de grondverf zetten om te voorkomen dat het hout zich vol water zuigt. Dat houd wel tot het voorjaar, waarna je hem licht opschuurt, nog een keer in de grondverf en uiteindelijk in de gewone verf van de deur.

Suc6 er mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je gaat schuren dan sluit de poort in de zomer niet meer. Ik zou er niets aan doen.
niet gelijk gaan schuren eerst wachten tot de vorst weer uit de grond is en misschien eerder kiezen om een tegel wat lager te leggen of iets van een paal te schaven of anders te plaatsen. als je nu als een dolle gaat schuren heb je kans dat je van de zomer een grote kier krijgt. Dus eerst goed nadenken en kijken wat wijsheid is.