is het mogelijk een kledingstuk een maat te laten krimpen?

Maat kleiner paste niet en dit is echt te groot. Het moet dus bijna een maat krimpen, maar hoe?
Made from Katoen&poly...?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Het hangt van de kwaliteit af of krimpen gaat lukken. bovendien loop je het risico dat het wat scheef gaat trekken. Als het zomaar een kledingstuk is dan kun je het proberen, als je er echt helemaal weg van bent dan zou ik het weg brengen naar zo'n kleermaker die het op maat afspeldt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan een kleermaker dat ook voor maatpakken ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zeker een goeie kleermaker!!

Andere antwoorden (2)

Warm wassen en daarna in de wasdroger doet de kleding krimpen. Tussentijds even passen. Evt procedure herhalen.
13 jaar geleden
Je zou kunnen proberen het heet te wassen, het risico is dan groot dat het materiaal waarvan het is gemaakt wel krimpt, maar het garen waarmee het is genaaid niet. Ik weet niet om wat voor kledingstuk het gaat, maar kan je het zelf niet een klein stukje innemen?