Wat houd riant wonen in.

Ik moet een vraag beantwoorden die gaat over riant wonen, maar wat houd het precies in?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.5K

Antwoorden (7)

Royaal of luxe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je veel ruimte hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je woont in een schitterend huis op een prachtige locatie met een grote, mooi aangelegde tuin eromheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
groot wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Riant is veel meer dan gemiddeld.

Riant staat voor een flink geldbedrag (om te kopen én om te onderhouden), mooi huis, tuin, terras, vrij of mooi uitzicht, ruimte, mooi onderhouden, binnenkant van alle wensen en gemakken voorzien, mogelijk eigen zwembad, sauna...vaak erg mooi om naar te kijken als je langskomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Woorden als mooi en schitterend hebben niets met riant te maken.

Riant is een chique uitdruchkking voor gewoon groot of royaal.
Echter ervaren wij riant als bovengemiddeld, maar niet als extreem buitensporig.

Een riant huis is een groot huis met grote tuin, maar kan best achterstallig zijn of slecht onderhouden.

Toegevoegd na 1 dag:
de synoniemen zijn breed, gespatieerd, groot, luchtig, open, riant, royaal, uitgebreid, uitgestrekt, veelomvattend, vrij, wijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga bij jezelf na als je een huis zou willen kopen wat voor jou in dat huis het leven heel aangenaam maakt. Het wil zeggen welke luxe erin en eromheen moet zijn. De ene persoon is met iets eenvoudigs al heel blij. Een ander wil er een zwembad, een tweede garage, een paardestal, een grote tuin, bosgebied, een rieten dak, een inpandig zwembad met sauna, een biljartkelder, vrij zicht naar de bergen of de zee. Je kunt het zo gek niet bedenken. Dat is riant. Het neigt naar overdadigheid maar dat is mijn invulling.