kun je met bv Glassex geverfde houten deuren reinigen?

of met een ander streeploos middel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
5.2K

Het beste antwoord

ja dat kan maar glasex kan in sommige verf soorten bijten (krijg je lichtere vlekken van, helemaal als je het erop sprayt en even in wil laten trekken)
keuken ontvetter zelfde verhaal trouwens.

het streeploze zit m grotendeels in de doek. heb je een doek die niet goed absorbeert zal de deur langer nat blijven en kan dit strepen geven.

een katoenen doek (goed uitwringen) is meestal voldoende, anders is na zemen een goede optie

omdat het bij een deur meestal gaat om vingertasten (huidvet) kan je het best een ontvettend middel gebruiken.
een scheutje amonia helpt perfect maar ruikt niet lekker. een beetje allesreiniger zorgt ervoor dat het lekkerder ruikt.

spiritus laat een (blauwe) waas achter.

gebruik geen groene zeep!! dit bijt in de verf (je ziet precies hoe je met je doek over de deur bent gegaan) en de verf slaat mat uit. groene zeep laat ook een laagje vet achter wat juist vuil aantrekt.

het clean'ze!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het kan maar het moed goed gewerft zijn dus het moed niet afbladeren

Toegevoegd na 14 seconden:
schoonmakze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goedgeverfde deuren, ja en dan niet in laten trekken. Mocht je nicotine aanslag oid eraf willen halen, maak dan een sopje met een scheutje ammonia, en het vliegt er vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan.
Als je deuren met een terpentine verdunbare verf zijn geschilderd, kan dit. Zijn je deuren met een acrylverf (waterverdunbaar) geschilderd, dan zou ik dit niet doen. Het spiritus / alcohol bestanddeel in de galssex maakt de acrylverf week (lost a.h.w. op)
Met water en een beetje sop of ammoniak, of een rinser kan ook en is wel zo eenvoudig in het gebruik.