Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe smeerwortel (onkruid) definitief verdelgen?

Ik heb in mijn tuin echt extreem veel smeerwortel, ik ervaar dit als onkruid. Het komt tussen de tegels door. Het staat echt binnen een maand weer minstens een halve meter hoog in de zomer. Het is niet meer bij te houden om ieder weekend op de knieën te zitten onkruid verwijderen.

Hoe kan ik definitief (ofwel langdurig) zorgen dat deze smeerwortel niet meer terugkomt? Ik geloof dat alle tegels eruit halen, wortels van onkruid verwijderen en dan worteldoek neerleggen een optie is, maar ben benieuwd op men een wat minder rigoureuze maatregel weet!?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Op een mooie dag schoonmaak azijn over de planten en voegen gieten.

Insproeien met roundup
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De planten eerst flink hoog laten groeien, daarna onder aan de plant aan de stengel trekken, waardoor de plant met een stukje wortel uit de grond wordt getrokken.
Hierdoor verzwak je de plant.
Ben je te vroeg met uittrekken, dan breekt de plant af en groeit binnen een week weer aan.
Tussen de tegels sproei je er schoonmaakazijn over heen.
Boor een gaatje in de dop van de fles en je kan het zo op de plant spuiten. ( bij droog weer)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding