Tips tegen stank van rottende sinaasappelschillen?

Als ik sinaasappeltjes pers, de schillen, vellen en pitten in de vuilnisbak gooi, gaat het snel rotten en stank veroorzaken. Wat kan ik het beste doen om geen stank te hebben?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb geen buitenruimte waar ik afval neer mag zetten. Omdat ik een appartement heb in een flat. Beneden staat weliswaar een groenebak maar om voor elk wissewasje naar beneden te lopen is niet handig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Het beste antwoord

ik vouw altijd een krant open, en draai daar de schillen en de prut in.
werkt prima, geen stank of niks.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima oplossing, werkt al jaren! En je gebruikt je krant van gisteren nog voor iets nuttigs +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idem hier, neemt ook vocht van de schillen op en zorgt voor verdroging ipv verrotting.

Andere antwoorden (6)

de schillen moet je ook in de groenbak gooien en buiten zetten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerder de sinsasappels opeten of gewoon geen sinsappels meer kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Eerder opeten helpt toch niet tegen de stank van de schillen? Maakt niet uit wanneer je ze opeet, die schillen gaan sowieso rotten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat de vragensteller ook wel begrijpt, dat geen sinaasappels kopen het probleem automatisch oplost.
Flauw antwoord, -1 van mij.
Wat mogelijk enigszins helpt is een wegwerpbaar geur of parfum zakje of iets dergelijk erin te gooien om de stank enigszins te beperken. Andere manieren om de zak toch binnen te blijven gebruiken zijn er niet. Oh ik bedenk nog wel een ding: je zou de schillen en pitten in een plastic zakje kunnen stoppen, die dichtknopen en dan weggooien. Dat is echter wel minder goed voor het millieu dan het in een compostbak buiten te bewaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de wibra heb je een soort luierzakjes waar geen lucht doorheen komt.
dan ruik je het niet meer.
ik denk dat je ze ook wel bij de drogist kan krijgen.
ik gebruik ze ook wel eens voor dingen uit de keuken die kunnen gaan stinken
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Dat is een slimme oplossing :D
Een leeg pak op je aanrecht zetten, die vullen met de schillen, dichtvouwen en dan de prullenbak in. Kost niks en de schillen lucht ben je kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen buitenruimte dat is dus lastig.Ik had voor mijn zoontje een luieremmer voor de luiers natuurlijk misschien heb je zoiets ook wel voor afval van fruit.Geparfumeerde zakjes is ook een optie of toch elke keer naar beneden gaan en de vuilnis meenemen lijkt mij.