Wat is dé manier om spullen op te hangen aan muren zonder te boren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
33.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wil je ophangen, een poster of een magnetron?

Het beste antwoord

Er zijn meerdere oplossingen om iets op te hangen zonder boren. Echter heeft alles natuurlijk zijn beperkingen.
Ik zal hieronder de dingen behandelen die ik weet.

Dubbelzijdig foamtape:
Dit is inderdaad het meest voorkomende middel om iets op te hangen zonder te boren. Het nadeel is echter dat dit alleen op gladde ondergronden als tegels, glas, (gelakt)hout en metaal kan, op een betonen, gestucte of stenen muur kan dit niet. Het voordeel van het dubbelzijdig foam tape is wel dat dit kan worden verwijderd zonder al te veel schade. door de tape eraf te rollen kunt u het makkelijk verwijdere.

Montage kit:
Dit is zeker een van de sterkste oplossingen, alleen kan dit worden gebruikt voor definitieve montage. Door de sterke lijmkracht kunt u het er niet afhalen zonder schade aan te brengen aan muur of object. Deze lijm is uitermate geschikt voor poreuze ruwe onder gronden.

Betonhaakje (bijlmer haakjes):
Met deze haakjes kun je makkelijk in steen en beton kleine dingen op hangen. Er zitten 4 stalen spijkertjes in om het haakje in stevig steen/beton werk vast te zetten. Wilt u dit haakje gebruiken in zachtere steen soorten dan is er in het haakje een gaatje opengelaten waardoor u een langere stalen nagel slaat. Het verwijderen gaat ook vrij makkelijk. Vaak met een combinatie tang (of waterpomptang) kunt u het haakje er zo vanaf trekken. De schade die kan onstaan licht aan de kwaliteit van het steen werk. In beton heb je vier minuscuul kleine gaatjes, In zacht steen werk kan er een gat ontstaan van ongeveer 1 cm.

Ik heb bij de bron vermelding 3 links staan naar de producten van de omschreven producten, daar staat ook nog extra informatie bij.

De vraag is eigenlijk waarom u niet wilt boren, in sommige gevallen kan boren n.l. de beste oplossing zijn, en af en toe zelfs de enige. Ik hoop dat u hiermee voldoende info heeft om u probleem te lijf te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Er zijn veel dubbelzijdige plakkers op de markt, die kunnen best veel gewicht dragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een rail systeem.

Je boort maar een paar gaten op de naad tusen het plafond en muur en je kunt er van alles aan hangen.

Te koop bij de bouwmarkten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kitten, Ik heb een plank met pattex supermontage opgehangen, er staat een PS3, controllers en wat games op. Houdt het nog steeds!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is nou het nadeel ja :P Maar ik blijf hier voorlopig wel wonen, en anders hebben de volgende eigenaren er profijt van :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik ook Pattex 'geen spijkers geen schroeven', daar heb ik zelfs een rolgordijn mee aan een houten kozijn gehangen... Bij het optrekken van het gordijn komt daar behoorlijk wat kracht op te staan, maar het zit echt muurvast! (kan inderdaad nooit meer zonder beschadigingen van het kozijn af ben ik bang)
Als het om een schilderijtje of een lijstje gaat en het is niet te zwaar dan kan je het met een betonhaakje doen.
Heb je alleen een hamer voor nodig
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn handig inderdaad+
Een staalspijkertje en een hamer doen wonderen.
jc54
13 jaar geleden
Voor posters op behang kan je met dubbelzijdig plakband aan de gang er zijn ook plakkers te krijgen die later eventueel weer makkelijk zou kunnen verwijderen maar dat valt tegen. ga je zwaardere dingen ophangen en is de muur behangen dan kan je lijmen haakjes vastplakken met 10 sec lijm of kit, maar haal dan op die plaats wel het behang weg anders hangt het niet aan de muur maar aan je behang en dat is minder stevig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net op het beste idee van Nederland gezien. Slingers kun je ook ophangen met heliumballonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt eraan wat voor spullen je op wilt hangen... misschien is een nietpistool een uitkomst...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met montagekit kun je aardig wat doen, maar voor echt zwaardere dingen zul je niet ontkomen aan boren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
High Tack is de beste oplossing! Hele hoge directe hechting, dus je hoeft niet te klemmen, vasthouden of ondersteunen. De zwaarste dingen kan je ophangen zonder te boren.
een jaar geleden