kan je de ziekte van pfeiffer nog een keer krijgen?

je kan het 1 keer vanzelf krijgen en als je nog een keer het krijgt dan is het dus zo dat je aangestoken bent de 1e keer of de 2e keer..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.6K

Antwoorden (4)

Ik heb zelf altijd begrepen dat je de ziekte van pfeiffer niet meer kwijt raakt. (dus ja, dan kan je het heel vaak weer krijgen) Eerlijk is eerlijk, 100% zeker weten doe ik dit niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die de ziekte heeft doorgemaakt kan het daarna niet nog eens krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
lees even het beloop over de ziekte door
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet waar dus hij kan wel degelijk weer de kop op steken als je weerstand minder wordt.
Als je hem gehad hebt raak je hem niet meer kwijt maar je kunt er wel degelijk weer last van krijgen (en vaak heftiger dan toen je jonger was)
Jazeker kan het meerdere malen de kop op steken. Zorg voor een goede conditie en ga op tijd naar bed. Je blijft er, na het een keer gehad te hebben, erg gevoelig voor.
Ivana
13 jaar geleden
Je kunt hem niet nog een keer krijgen want als je hem eenmaal hebt raak je hem niet meer kwijt. (hij sluimert)
Op jongere leeftijd heb je er vaak niet zo heel lang last van. Als je weerstand later minder wordt kan hij weer de kop opsteken en kun je er veel meer last van hebben dan de eerste keer.
Ikzelf heb hem op 42 jarige leeftijd nog een keer gehad en heb 14 dagen in het ziekenhuis gelegen redelijk van de wereld.
Daarna nog 1,5 jaar last gehad van extreme vermoeidheid. En eerlijk gezegd heb ik nu ruim 4 jaar later nog steeds niet de conditie die ik daarvoor had.