Net een jonge egel uit vijver gehaald wat nu?

Heb hem in een doos met kranten in de bijkeuken maar ja weet niet of dit goed is en hij meteen weer na buiten moet ookal is hij nat

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.5K

Het beste antwoord

De bijkeuken is prima, niet te warm, maar ook niet te koud.
Allereerst: kijk uit met die doos, egels zijn uitstekende klimmers, hoge kartonnen dozen, daar lachen ze om.
Het beestje zal uitgeput zijn, laat hem voor vandaag en morgen maar even bijkomen, en laat hem morgen in de avondschemering maar weer los, als hij dan goed overkomt.
Geef hem veel aan reepjes gescheurde kranten als nest, en water en kattenvoer.
Een lik pindakaas wordt ook zeer op prijs gesteld.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het je eigen vijver betreft, plaats dan een plankje met dwarslatjes om herhaling te voorkomen.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb hem in een mijn kattenreismand gezet met veel kranten water en kattenvoer .
moet goed komen denk ik.
Hij / zij kroop er meteen in en nog even wat brokjes gegeten.
Rieneke1
10 jaar geleden
Prima, zo kan hij niet aan de wandel.
Wat zijn het een moppies he? :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat is zo en beschermd!,
Maar zie ze liever niet in de vijver heb dit ook nog nooit meegemaakt en geloof me heb de vijver als jaren.
En is wel vroeg om ze nu al overdag dat ook nog te zien meestal met schemer zie ik hoor ik ze Knorr Knorr scharrel scharrel .HAA.
Ivana
10 jaar geleden
Kattenreismand wel achteraf goed schoonmaken en ontsmetten. Egels zitten onder de vlooien en die wil je niet in huis hebben en zeker niet in een kattenreismand (of op je hond).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat weet ik bedankt ga het goed schoonmaken.
Rieneke1
10 jaar geleden
Bij een gezonde egel valt het wel mee met ongedierte, het zijn meer de zieke verzwakte exemplaren die er last van hebben.
Vlooien bij egels kan je bestrijden met frontline spray, andere anti-vlooienmiddelen zijn niet geschikt.
paulus811
10 jaar geleden
Goeie actie om je over de egel te ontfermen!
burgos
10 jaar geleden
hARSTIKKE LIEF VAN JE
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank ook namens de egel zit nog steeds hier in de tuin.