Welke zitmaaier kan ik kiezen om de weide af te maaien?

Hallo, we willen binnenkort een zitmaaier kopen. Nu hebben we hier nog een stukje weide achter liggen dat regelmatig eens afgereden zou moeten worden. We willen ook ineens de zitmaaier gebruiken om het gras af te maaien in de tuin. Budget is max 3200 euro. Ik dacht zelf aan de husqvarna ct 154. Deze kost 3049 euro. Is deze sterk genoeg om het weidegras af te maaien? Hoogte zal rond de 30 cm zijn. Ik wil eventueel wel enkele keren erover rijden om het gras dan kort te houden. Zou deze grasmaaier sterk genoeg zijn? Mvg thomas

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.8K

Antwoorden (1)

Die lijkt me wat pk's tekort te komen, maar je komt er wel doorheen hoor.
Misschien wat rustiger aan rijden of maar een deel van de maaibreedte gebruiken en de eerste keer op de grootste maaihoogte, dan kom je er zelfs met een elektrische handmaaier doorheen.

Heb je wel eens naar een goed als nieuwe gebruikte gekeken?
Dan heb je voor minder geld een sterkere en heb je voor de zekerheid nog wat geld over voor reparaties.