Kun je een niet winterharde plant op balkon overhouden door pot te bekleden met bubbeltjesplastic?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Tuin
2.1K

Antwoorden (2)

Windvrij balkon? Dan zeker. Open balkon?, maar dan moet je ook de plant beschermen met bubbeltjes-plastic, niet alleen de pot.
Ik zie het mijn buurvrouw ieder jaar doen, en dat is een plantenliefhebster. Iedere lente komen ze weer vrolijk uit de "verpakking".
Ivana
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
C+
Snap de min niet.
Dat hangt van verschillende factoren af. Wat bedoel je met een niet winterharde plant? Je hebt planten die echt warm willen staan, die zal je met bescherming de winter niet door helpen. Een plant die niet winterhard is maar wel een graadje vorst kan doorstaan maakt meer kans. Verder hangt het van de winter af, hoe hard vriest het? In een zachte winter maakt een plant uiteraard meer kans dan in een strenge.
Wat ook van belang is, is dat de plant niet te nat mag staan: hoe droger, hoe beter de plant lagere temperaturen kan doorstaan, al moet hij natuurlijk niet heel de winter kurkdroog staan.
Als je de mogelijkheid hebt, kan je de plant beter als kuipplant behandelen, dus voor de winter binnen zetten op een koele kamer.
Rieneke1