Zijn hortensia's die in bloei staan maar verkleurt zijn nog terug op kleur te brengen?

Ik heb "blauwe" hortensia's in het raamkozijn staan die blauw waren. Na ongeveer 3 weken zijn deze nu lichtgroen geworden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Antwoorden (3)

Een oude foefje is roestige spijkers in de aarde stoppen. IJzer kan de kleur weer blauwachtig maken. je zult er wel enig geduld voor op moeten brengen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om hortensia's blauw te houden moet je er koper bij doen, om ze rood te maken/houden moet je ijzer gebruiken.
Dat kun je doen door te mesten met kunstmest dat deze elementen bevat of, muntjes voor koper en spijkers voor ijzer
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat geldt niet als ze al gebloeid hebben; dat doe je om volgend jaar weer een mooie kleur te krijgen.
De bloemen die we in de hortensia zien, zijn geen echte bloemen maar schijnbloemen.
Na de bloei komt er bladgroen in de schijnbloemen en krijgen ze de kleur van de bladeren.
Bij veel soorten buigen de schijnbloemen zich omlaag en zitten er nog heel lang aan.
Ze zijn dus uitgebloeid en kunnen dus nooit meer op kleur komen.
Knip de bloemen er nu af en plant de hortensia in de tuin, liefst in de potgrond.
Een half schaduwrijke plaats is het beste.