hoe komt het dat in de winter de fonteinen uitgezet worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.5K

Het beste antwoord

omdat het water dan waarschijnlijk zou bevriezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

omdat anders de water-toevoerleidingen door het bevriezingsproces dreigen te barsten,i.e. : het watervolume---in bevroren toestand--- neemt toe,dus geeft dat het risico op waterleidingsscheuren e.d. met
álle gevoglen vandien.

en dus om problemen daardoor veroorzaakt te voorkomen,heeft men deze voorzorgsmaatregel getroffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanwege de kans op bevriezing. Antivries toevoegen is milieu-onvriendelijk.
13 jaar geleden
Dat doen zij om het bevriezen te voorkomen .
Als je de fontein laat aanstaan dan krijg van die grote ijsklompen en dat kan gevaar opleveren als kinderen ermee gaan spelen .
En als het hard waait dat de omgeving niet met water wordt besproeit en glad wordt .
En om bevriezing van de waterleiding te voorkomen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt doordat iemand een kraan dichtdraait.
13 jaar geleden
omdat het water in de leidingen zou bevriezen en schade
aan de leidingen toe brengt door de uitzetting van het ijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het water bevriest, leiding vriest dicht, pomp brandt door, gebouw waar pomp staat vliegt in brand, brandweer kan niet blussen want het water is bevroren ;-)

Toegevoegd na 2 minuten:
+ pomp maakt kortsluiting, ergens nog tussen