Hoe kom ik aan een simpele juten zak?

ik zit hier midden in de (rand)stad, dus geen welkoop of boerenbond oid in de buurt.
tegen sinterklaas kan je ze wel kopen in de speelgoedzaak, maar dan zijn ze met opdruk, en best wel prijzig.
ik heb er een nodig om tzt m'n passiflora in te verpakken.

Rieneke1
13 jaar geleden
in: Tuin
6.8K

Het beste antwoord

Gewoon even naar een stoffenwinkel gaan en grove- of fijne- jute kopen (of bestellen,indien ze het niet op voorraad hebben), een stopnaald en wat grof ecru garen. dan kun je het zo groot (of klein) maken als jezelf wilt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
dat is een heel goed idee!

Andere antwoorden (6)

Ik heb een site gevonden, is alleen een beetje ver van jou af, gok ik...

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik heb nog op marktplaats gezocht, maar dat is vooral met sinterklaas erop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben vorig jaar bij blokker binnen gelopen en deze hebben uit magazijn een exemplaar tevoorschijn getoverd, kijk anders eens of er verhuurbedrijven zijn van sint spullen, deze kunnen je vaak ook verder helpen, al is het maar aan een adres.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien zit er nog een groenteboer bij je in de buurt..
hun kunnen vaak op veilingen of bij de boer aan jute zakken komen ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon ook inde randstad en in de wijde omtrek geen boer te vinden! Ik verpak mijn passiflora altijd in 'bubbeltjesplasitic', dat kunje per rol kopen. Beschermd heel goed want ik heb hem al jaren. Ik neem aan dat je hem van de winter tegen vorst wilt beschermen? Ze zijn behoorlijk sterk, want vorig jaar was ik te laat bij onverwachte vorst en heb hem die hele vorstperiode niet afgeschermd omdat ik dacht dat hij toch al dood was. Ik heb hem wel laten zitten, want hij was nog niet echt zwart, wel droog. De tijd dat hij weer nieuw blad moest krijgen deed hij nog niets en ineens kwam er een nieuw blaadje, zeker een maand te laat. Nu is mijn hele muurtje weer bedekt ermee, hij heeft alleen niet gebloeid. Straks verpak ik hem weer in die folie en in het voorjaar snoei ik hem weer, geef voeding en hoop er weer het beste van.
Je zou natuurlijk ook een Sinterklaas zak kunnen kopen en hem een verfbadje geven in een leuke kleur!
amc
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ik heb bubbeltjesfolie, maar ik vind jute er mooier uitzien.
mijn laatste passiebloem heeft het 3 jaar volgehouden, en deze hoop ik langer over te houden.
moet je trouwens alleen de stengels inpakken, of ook de pot?
amc
13 jaar geleden
Bij mij staat hij in de volle grond, vandaar. Je moet ook de pot inpakken om de wortels ook te beschermen tegen vorst. Zet hem ook op een enigszins beschutte plek. Je kunt er ook een koker omheen plaatsen die je opvult met stro, turfmolm of bladeren. Die kan je van bijv. golfplaat maken.
Rieneke1
13 jaar geleden
ok, bedankt, ik had je al geplust :)
De groentenboer of de aardappelenman die aan de deur komt. Blokker, Bart Smit, Intertoys, en verder alle speelgoedzaken verkopen die tegen de feestdagen jute
zakken. Bedenk dat de Sint het ook in postzakken brengt.
Om het helemaal origineel te maken kunt u proberen om een Spaanse postzak te bemachtigen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Multifunctioneel antwoord.
Ik merkte niet op dat het voor het inpakken van
een Passiflora was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit er misschien nog een oude kolenboer bij je in de buurt die hebben vast en zeker een juten zak.