waar moeten kiwi's rijpen, in een verwarmde plaats binnen of is de garage goed goed ?

een 50-tal kiwi' uit de hof afgeplukt, zijn echter nog hard.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Iedere vorstvrije ruimte is prima,ze rijpen dan wel langzamer, maar je kan een deel binnen leggen.
leg ze in een kartonnen doos, met een dikke krant er in, kijk ze regelmatig na, of er rijpen of rotte tussen zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zo koel mogenlijk bewaren en per keer een stuk of 5 warmer zetten, bv. op een fruitschaal in de keuken/kamer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Binnen. Als je ze met een banaan in een plastic zak stopt, zijn ze zo rijp (de banaan scheidt een bepaalde stof af).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon op kamertemperatuur bij je ander fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tussen het andere fruit op de fruitschaal in je huiskamer. Om ze niet allemaal tegelijk rijp te laten worden bewaar ik enkelen in de koelkast voor later. gememgd fruit geeft gassen af waardoor ze onderling gaan rijpen, evt. bedekken met plastic versnelt het.