Wat voor plant is dit?

Een tijdje terug had ik een palmpje gekocht, maar in plaats daarvan kwam dit eruit. Hij bloeit momenteel en vraag me af wat het is. Kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1K
fremar
13 jaar geleden
als "dit" eruit kwam...?
dus geen plant te zien
Rieneke1
13 jaar geleden
geduld, hij is nog aan het laden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog aan het laden? Hoe traag is die computer van fremar dan als een plaatje van240x320 pixels niet eens direct verschijnt?
Rieneke1
13 jaar geleden
ik heb een snelle verbinding, maar bij mij duurde het ook even hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meningen over wat snel is, lijken dus duidelijk te verschillen. Toen ik op de vraag klikte, stond de foto er direct. En echt een hele snelle verbinding heb ik nou ook weer niet. Wel een snelle computer met twee dual core processors.

Het beste antwoord

Dit is inderdaad de zwarte nachtschade, familie van de paprika’s, aardappels, aubergine en tomaten.

De zwarte nachtschade (Solanum nigrum) is een algemeen voorkomende tot 40 cm hoge, eenjarige plant uit de nachtschadefamilie (Solanaceae). De plant heeft een opgerichte, behaarde, vaak ietwat zwarte stengel.

De witte bloempjes hebben vijf puntige, naar achteren gebogen kroonbladen. De teruggebogen kroonbladen zijn wit tot vuilwit met gele helmhokjes. Na de bloei (juni tot september) ontwikkelen zich hieraan eerst groene, later zwarte bessen. De kelkbladen omsluiten de giftige bessen niet. De zaden ontkiemen pas bij vrij warm weer in april en mei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is in elk geval een nachtschade-achtige, het lijkt sterk op zwarte nachtschade. En dat is een behoorlijk giftig plantje. Is het niet mogelijk dat er een 'onkruid'-zaadje is uitgekomen in plaats van het palmpje dat je dacht te kopen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is inderdaad een nachtschade. Ik zou hem maar snel weggooien want punt 1 hij is giftig en punt 2 hij zaait zich behoorlijk uit en dan kom je er bijna niet meer vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 1e instantie dacht ik dat het de nachtschade niet kon zijn,omdat de blaadjes van jouw plantje niet getand zijn,maar ik lees nu in de wiki dat de blaadje ook gaaf eirond kunnen zijn en vooral dat ene rijpe besje is wel heel erg nachtschaderig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou deze Nachtschade uit de pot halen en afwachten of de pal alsnog opkomt. Palmzaadjes zijn berucht omdat ze soms heel lang geduld vereisen.

Toegevoegd na 5 uur:
Pal is natuurlijk palM ;-)