Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn kamerplanten zitten onder de wolluis. Waar komt die vandaan en hoe moet ik de planten behandelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

lastig!
Ik bestrijd het meestel met water, groene zeep en spiritus en dan de wolluizen individueel wegvegen met een watten staafje. Naderhand de hele pplant met een lichte zeepoplossing besproeien en na rrn uurtje afspoelen. Werkt meestal goed.

Ze komen gewoon '
uit de lucht'. De [plant is niet happy waar die staat en dus vatbaarder voor ziektes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kijk eens op deze site hieronder, hier staan bestrijdingsmiddelen op.

Het schijnt een beestje te zijn die zeer lastig te bestrijden is en kunnen zelfs alle temparaturen overleven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wolluis is moeilijk te bestrijden omdat ze een wasachtig laagje op hun lichaam hebben. Particuliere mensen kunnen moeilijk aan middelen komen. Je kan de sluipwesp op de planten uitzetten dat is een milieuvriendelijk manier om wolluis te voorkomen.

Het is ook mogelijk de Wolluis te bestrijden met een harde water straal. Hierbij moet uitgekeken worden dat de plant niet wordt beschadigd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding