Honden- en kattenpoep in onze voortuin

We zijn net een maandje verhuist naar een eengezinswoning. Maar de ergernissen beginnen nu al. De buurt vind onze voortuin een prima plek om hun honden (ook grote) en katten in te laten poepen. Vandaag is de eerste warme dag en het stinkt enorm! Ik heb al een paar bussen peper in de voortuin gegooid, maar het wil niet baten! Naast dat het ontzettend asociaal is, is het voor ons erg vervelend. Weet iemand tip om ervoor te zorgen dat honden en katten niet meer in onze tuin willen poepen? En misschien een tip tegen de stank?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
8.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
P.s. Ik ben geen dieren hater, dus een diervriendelijke oplossing zou het best zijn. Het zijn immers de baasjes die zo onbeschoft en smerig zijn.

Het beste antwoord

Je kan bij paardenwinkels speciaal spul halen hertshoornolie. Word op de staart gesmeerd van het paard maar kun je ook je tuin mee afbakenen als goed is vinden honden en katten het vies ruiken en kiezen dan liever een andere plaats sucses
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga het eens googlen dank voor je tip :) misschien kunnen we het op ons tuinhekje smeren :)

Andere antwoorden (7)

Zorg ervoor dat er niet vrij ingelopen kan worden. Zet kleine struikjes aan alle kanten. Liefst met kleine stekeltjes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Om van de stank af te zijn moet je toch de poep verwijderen met een schep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ik typte terwijl jij al klaar was zie ik :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat komt zó vaak voor! Maar we zijn het dan beiden erover eens dat dit een oplossing zou kunnen zijn!
Je zou de voortuin d.m.v. struikjes af kunnen zetten. De honden kunnen er dan niet zomaar in. De katten wel, maar daar is helaas weinig aan te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je heb een plantje dat heet katweg verkrijgbaar bij een tuincentra help eg althans bij mij
Voor de hond plaats een bordje
Wie hier zijn hond laat poepen zet zig zelf te kakken
ik peop toch ook niet in u tuin

Toegevoegd na 45 seconden:
poep moet het zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wijnruit waarschijnlijk, Ruta graveolens, veel (maar niet alle!!) katten hebben daar een hekel aan.
Ten eerste; wat een asocialen!!
Grote sateprikkers is je tuin zetten of koffiedik strooien. Blijft lekker tussen de poten van honden en katten zitten, houden ze niet van. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om van de stank af te komen kan je toch echt het beste zoveel mogelijk de poep verwijderen. Desnoods een laag aarde verwijderen en verse potgrond opstrooien. Zet je tuintje af met borders/struikjes/hekjes. Bestrooi de grond tussen de planten met kiezels, dan kunnen de katten niet graven, staat nog leuk ook en scheelt in onkruid.
Planten die naar citroen ruiken worden niet gewaardeerd door katten, net als Afrikaantjes. Citroenolie kan ook helpen. Helaas wordt alle middeltjes wel weggespoeld met de regen, dus 'onvriendelijke' planten werken het beste. Struikjes met prikkende blaadjes kan ook helpen. En spreek de hondeneigenaren aan, want hun gedrag is echt onacceptabel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erfafscheiding maken, bijv coniferen. Stopt de vrije inloop van honden. Qua katten, informeren bij tuincentra, volgens mij houden katten niet van citroenstruiken.

In ieder geval drollen verwijderen en schone tuinaarde strooien.

Nu komen meeste katten en honden op de geur af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt heel veel goede tips gekregen, alleen ik zou er nog een bordje neerzetten. Met' Dit is geen dierentoilet. B.v.Dank.
Ongelooflijk dat de mensen hun huisdier in jullie voortuin hun behoefte laat doen. Ik wens je veel succes.